5 Αυγ 2017

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ (Ο.ΚΕ.Σ.Α.)
Ψαρών 54 τ.κ.10439 Αθήνα
Α.Φ.Μ.: 090259643 ΔΟΥ Α' Αθηνών
http://takerkyraika.blogspot.gr/ 
e-mail: okesads@gmail.com
τηλ.: Προέδρου: 6937179122-Γραμματέα: 6972033347
Ημ/νια3/8/2017
Αρ. πρωτ.


Ανακοίνωση 5η  -  Αύγουστος 2017


1. ΝΑΙ, η Ιονία Οδός!

(Αλλά, στην Κέρκυρα, υπονομεύεται από Φεριμπότ και ΜΗ άξονα Βορρά Νότου)

2. ΟΧΙ, τα φράγματα Κέρκυρας;


1.  Η ΟΚΕΣΑ χαιρετίζει την ολοκλήρωση και την παράδοση της Ιονίας Οδού μαζί με την Ολυμπία και παλαιότερα τη Γέφυρα (ΕΡΤhttp://www.ert.gr/frontpage/ch-spirtzis-oloklirosi-tis-ionias-odou-simatodoti-nea-erga/ ).

Θεωρεί ιστορική τη μέρα και αισθάνεται ιδιαίτερη ικανοποίηση για τη δική της συμβολή  στα  πλαίσια της  συνολικής κοινωνικής διεκδίκησης και προώθησης των έργων.

Είναι αυτονόητη η τεράστια πολλαπλή σημασία  συνολικά για τη Χώρα, τη Δυτική Ελλάδα, τα Νησιά μας, τους Ταξιδιώτες, τους Απόδημους.
Χρόνος-ασφάλεια-ποιότητα,  είναι  αυτά που καθορίζουν τη σημαντικότητα του συνολικού έργου.
Αθήνα-Ηγουμενίτσα σε 4, ασφαλείς και ευχάριστες, ώρες!

Η ΟΚΕΣΑ , εξ αρχής της, ενέταξε τη διαδρομή Αθήνα-Ηγουμενίτσα, συνδυαστικά με τη Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, στις κεντρικές διεκδικήσεις της για τα προβλήματα προς και εντός Κέρκυρας.

  • Το 1985, στην επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό Α. Παπανδρέου για τα μεγάλα προβλήματα της Κέρκυρας, συμπεριλαμβάνονταν και αυτά. Η επιστολή αυτή, με εντολή Πρωθυπουργού,  έτυχε ιδιαίτερης κυβερνητικής επεξεργασίας. Όμως, προκάλεσε και “αντιδράσεις” ((με μακρόχρονες “συνέπειες”) από πλευράς εκείνων που θεωρούσαν ότι τα Κινήματα δεν πρέπει να έχουν λόγο. Ή,  λόγο δι... εκπροσώπου, λόγο υπαγορευμένο/εντεταλμένο/προστατευμένο!
  • Το 1987, στο πολύ σημαντικό  3ημερο Συνέδριο της ΟΚΕΣΑ για την Ανάπτυξη της Κέρκυρας, αναλύθηκε η σημασία και αυτών των έργων και υπήρξαν προτάσεις και αποφάσεις διεκδίκησης.
  • Στις τρεις Ημερίδες που ακολούθησαν στην Κέρκυρα, αναλύθηκαν συνολικά τα συμπεράσματα του Συνεδρίου  για όλα τα τα προβλήματα από και εντός Κέρκυρας.
  • Το 1996, στην πρώτη Πανκερκυραϊκή συνάντηση (Ημερίδα) στη ΓΣΕΕ, παρουσιάστηκαν οι θέσεις και διεκδικήσεις της ΟΚΕΣΑ, και για τα έργα αυτά.
  • Με τις Οργανώσεις Απόδημων Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου προβάλλονταν και διεκδικούνταν τα μεγάλα έργα έως Αντίρριο-Γιάννενα-Ηγουμενίτσα.
  • Η ΟΚΕΣΑ, στις Περιόδους Αυτονομίας-Δημιουργίας-Δράσης, συνεχώς   προέβαλλε και έθετε στις διεκδικήσεις της τα μεγάλα αυτά έργα.


Όταν (1996;) ο Κερκυραίος  ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ Γιάννης Χρυσικόπουλος ανέλυε στην ΟΚΕΣΑ ότι η διαδρομή Αθήνα-Ηγουμενίτσα θα  γίνεται σε 3,5 ώρες, το θεωρήσαμε υπερβολή:  Μα, 3,5 ώρες;
Βέβαια, τότε ο σχεδιασμός χάραζε την Ιονία από: Μεσολόγγι-Αστακό-Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα.
Δυστυχώς, (με υπουργό Σουφλιά), αλλοίωσαν και την Ιονία!  Επιπλέον, την καθυστέρησαν δραματικά!

Φέριμποτ  και άξονας Βορρά Νότου:

Και ναι μεν, με την  Ιονία, τελείωσαν τα οδικά μαρτύρια Ταξιδιωτών-Απόδημων, συνεχίζουν όμως να μαρτυρούν πολλαπλά με τα φεριμπότ και  την απουσία οδικού άξονα Βορρά Νότου. 

Η ΟΚΕΣΑ τα έθεσε με υπόμνημα και στον Περιφερειάρχη, κο Θ. Γαλιατσάτο, κατά την πρόσφατη  συνάντησή τους στο Κτίριο,  στα πλαίσια της θεσμικής σημαντικής σύσκεψης στην Αθήνα  με πρωτοβουλία: ΟΚΕΣΑ-ΟΚΙΣ-Συλ.Αγ.Παύλου(αναλυτικά εδώ: http://takerkyraika.blogspot.gr/2017/06/blogpost_14.html και http://takerkyraika.blogspot.gr/2017/07/blog-post_30.html ).

Περιφέρεια Ιονίων και Δήμος Κέρκυρας οφείλουν ταχύτατα (εδώ και τώρα) να σχεδιάσουν και να λύσουν το αιώνιο απαράδεκτο πρόβλημα με τα φέριμποτ  ώστε (μαζί με την επιβαλλόμενη ποιότητα σε όλους τους τομείς)  να μειωθεί στο μισό ο απίθανος χρόνος των δύο ωρών  και της μιας για Λευκίμμη.   Αλλά, και το απίστευτο κόστος, παρά τις «χαμηλές» υπηρεσίες.

Επιπλέον, ο πολύχρονα σχεδιαζόμενος ως άξονας Βορρά Νότου  μέσω Πόλης και Μπενιτσών, όχι μόνο    δεν πρόκειται να κατασκευασθεί ποτέ, αλλά δεν μπορεί να είναι η λύση.
Μόνο ένας άλλος σχεδιασμός,  μίας  οδικής αξονικής ευθείας  με διατρύπηση των Βουνών Αγίων Δέκα και Παντελεήμονα,  μπορεί να αποτελέσει στρατηγικά ορθή, αποτελεσματική, ταχύτατη και φθηνή  λύση.

2. Διαβάσαμε το συγκλονιστικό: Φράγματα – τέλος και επισήμως! CorfuPress.com ), ανακοινώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Κέρκυρας και θα συζητηθεί κατά προτεραιότητα στην επόμενη τακτική συνεδρίαση.

Αν είναι στην κυριολεξία πραγματικό, πρόκειται για τραγικότατη  εξέλιξη για την Κέρκυρα με  πολλαπλές και καταστροφικές  επιπτώσεις.
Η Κέρκυρα, από καθυστέρηση σε καθυστέρηση!
Απαιτούνται  ταχύτατες αντιδράσεις ώστε να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο (ή γεγονός;), με συντονισμό: ΠΙΝ-Δήμου-Φορέων.

Υπενθυμίζεται ότι,  τα Φράγματα για ύδρευση και άρδευση της Κέρκυρας , περιλαμβάνονταν στις πλέον σημαντικές  εισηγήσεις στο 3ήμερο Συνέδριο της ΟΚΕΣΑ το 1987.
Εισηγητής, ο ειδικός στα θέματα αυτά Δημήτρης Γκούμας.
Η εισήγηση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και η Κέρκυρα ανέθεσε, το 1989, τη μελέτη των έργων.

Στο Συνέδριο αυτό, το 1987, είχε προταθεί  από Καθηγητές-εισηγητές   (Μπαλής- Νταλής) η αερόβια και αναερόβια επεξεργασία της Μούργας και, με  τα σκουπίδια,  παραγωγή και ηλ. ενέργειας. Τώρα, θα είχε τελειώσει αυτό το μαρτύριο της Κέρκυρας.

Είναι καθοριστικότατο,   το Αναπτυξιακό Συνέδριο της ΠΙΝ τον Οκτώβριο 2017 με την παρουσία του Πρωθυπουργού,   να αποφασίσει   σαφείς άμεσες λύσεις για  όλα τα μεγάλα προβλήματα.
Μεταξύ αυτών: Συνδέσεις με Ηπειρωτική Ελλάδα, Φέριμποτ, Οδικός Άξονας Βορρά Νότου. Και φυσικά, στα κορυφαία:  ΦΡΑΓΜΑΤΑ-ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Γραφείο Τύπου ΟΚΕΣΑ